Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs biedt leerkrachten een praktisch overzicht van gedragsproblemen en gedrags- en ontwikkelingsstoornissen die je bij kinderen in de klas kunt tegenkomen en hoe je hiermee kunt omgaan. De auteur biedt tips om gedragsproblemen te voorkomen en om kinderen met gedrags-, ontwikkelings- en leerstoornissen beter te kunnen ondersteunen. In het bijhorende werkboek vindt de leerkracht casussen, oefeningen en praktische schema's om meteen in de klaspraktijk toe te passen.
Educational psychology --- Primary education --- Orthopedagogics --- klassenmanagement --- leerlingenbegeleiding --- gedragsstoornissen
Choose an application
Social problems --- Age group sociology --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- gedragsstoornissen --- probleemkinderen
Choose an application
Het zijn woelige maar boeiende tijden voor de huidige zorg- en hulpverleners. De sector wordt grondig hervormd, de ondersteuningsvragen worden complexer en het sociaal agogisch werken uitdagender. De professionele hulpverleners worden meer dan ooit kritisch bevraagd op hun kennis en kunde. Dit boek geeft een theoretische basis voor de beginnende en actieve orthopedagogische hulpverlener. Het schetst de ontwikkeling van een orthopedagogische praktijk, visie en wetenschap. Orthopedagogische theorieën van het eerste uur worden van onder het stof gehaald en op hun actuele waarde getoetst. Nieuwe theoretische concepten worden toe- en doorgelicht. Het veranderende werkterrein wordt verkend, het beroepsprofiel en de identiteit van ‘de praktijkgerichte orthopedagoog’ worden onder de loep genomen. Het is in die zin ook een onderzoek naar de eigenheid en de verantwoordelijkheid van bachelors in de orthopedagogie (VL) en in de sociaalpedagogische hulpverlening (NL). Kortom, deze dynamisch opgevatte inleiding in de orthopedagogie(k) bundelt de noodzakelijke basiskennis voor de professional en biedt een orthopedagogisch perspectief op hulpverlening, theoretisch onderbouwd maar altijd met een praktijkgerichte focus.
Orthopedagogie. --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- 460.2 --- #KVHB:Orthopedagogie --- Orthopedagogiek - Handboeken --- 376 --- Orthopedagogiek
Choose an application
SCOREN bij ongewenst gedrag is een praktische handreiking voor (aankomende) professionals in de zorg, onderwijs en dienstverlening, om ongewenst gedrag te voorkomen of om te buigen. Wat ' ongewenst' is, dat is voor iedereen verschillend. Maar ongewenst gedrag heeft altijd een negatief effect op het werkplezier. In het ergste geval kan het zelfs leiden tot een burn-out of een langdurige uitval. SCOREN bij ongewenst gedrag leidt de lezer langs de praktijk van alledag, terug naar de oorspronkelijke drijfveren. Waar veel methoden beginnen met de theorie, daar begint dit boek juist met de dialoog: een dialoog met jezelf, want vanuit contact met jezelf krijgt het contact met de ander meer kwaliteit. En contact is de basis om een mogelijke escalatie te keren. Daarna volgt de kennis als vanzelf. Aan de hand van diverse casussen en agressievormen wordt vervolgens de methode SCOREN toegelicht: Signaleren, Contact, Onderhandelen en RENdement. Deze methode brengt je dichter bij je eigen waarden en de gedeelde waarden van het team. En dat draagt bij aan het werkplezier van iedereen.
Social policy and particular groups --- Teaching --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- zorgsector --- hulpverlening --- gedragsstoornissen --- gedragspsychologie
Choose an application
De Index is een zelf evaluerend middel. Staat de school open voor alle kinderen in de buurt? WOrden de verschillen van leerlingen gebruikt als hulpbron bij het leren en onderwijzen? Worden goed en minder goed presterende leerlingen gelijk gewaardeerd? Betrekt de school mensen uit de plaatselijke gemeenschap bij activiteiten van de school? Worden alle kinderen en leerkrachten gestimuleerd om trots te zijn op hun prestaties? De Index ontrafelt sterke en zwakke kanten van de school, waardoor de school vervolgens voorwaarden kan scheppen om wat al sterk is, sterk te houden en wat zwak is sterk te maken.
Evaluatie --- Onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Inclusie --- Diversiteit --- Gelijke onderwijskansen --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- inclusief onderwijs --- inclusief beleid --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
Deze handige gids met tips zet de verschillende mogelijkheden op het vlak van ICT in de kijker die in het onderwijs voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften belangrijk kunnen zijn. De brochure hoopt daarmee de integratie van de nieuwe ICT-ontwikkelingsdoelen te ondersteunen. De brochure bevat ook een CD-Rom met software, lespakketten en aanvullende informatiebronnen.
Computer assisted instruction --- Orthopedagogics --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- orthopedagogiek --- inclusief onderwijs --- buitengewoon onderwijs --- toegankelijkheid --- zorgverbreding --- educatieve software
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|